wtorek, 12 kwietnia 2011

Podsumowanie marca 2011

Czas na kolejne (spóźnione ;) podsumowanie miesiąca - tym razem marca.

Marzec minął również jak luty - spokojnie, bez rewelacji. Wykonałem jednak dwa poważne ruchy w portfelu. Zaprzągłem w końcu gotówkę do roboty zakładając 18 lokat w Open Fajans. Podzieliłem na paczki po 1015,98 zł wyżebrując od banku najbardziej optymalne oprocentowanie - 5,03% netto. To jest wszystko, co można aktualnie wydusić dla Lokaty na Wiosnę oprocentowanej na 4,85%.

Na rynku lokat nie widać na razie jakiegoś szału, mimo drugiej już podwyżki stóp procentowych.Lepsze jednak te 5,03% niż 4% na koncie oszczędnościowym w Open Finance. Więc niech te 18 tyś pokisi się trochę na lokatach. Po tym czasie mam nadzieję już zobaczyć lepsze warunki na depozytach.

Drugi ruch był związany z korektą na surowcach. Miesiąc temu zastanawiałem się, czy nie zwiększyć zaangażowania w ten rynek. Pod koniec marca zdecydowałem się i zrobiłem konwersję Skarbca Kasa do Skarbca Rynków Surowcowych w ramach parasola na kwotę 2570zł. Przez pół roku zarobiłem 70 pln'ów w funduszu pieniężnym Skarbca:) Stwierdzam więc, że lepiej wykorzystam tą kasę gdzie indziej. Jak na razie idzie dobrze. Wstrzeliłem się w trend w odpowiednim momencie, no i na szczęście dla mnie spadki na surowcach pod koniec marca okazały się korektą i trend jest kontynuowany. Szczególnie srebro nieźle sobie radzi. Gratuluję tym, co posiadają je w portfelu!

Podsumowując marzec kończę z zyskiem 316,19zł, co jest wynikiem nieco lepszym niż średnia miesięczna. Ogólnie moje "inwestycje" dają takie wyniki:

od początku:        6,51%
stopa roczna:        7,85%
realizacja celu:    6,24%
           
od początku:        2912,41
miesięcznie            288,36

Czyli małymi kroczkami do przodu ;]

5 komentarzy:

  1. Czekam na kolejny wpisy na tym blogu. Dlaczego zaprzestałeś pisania?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie! Małymi krokami i cel może osiągniesz! Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. https://konopiafarmacja.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Temat bardzo potrzebny i na czasie. Warto promować rozwijanie działalności gospodarczej. Dopingujemy i zachęcamy do kontynuowania!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails