środa, 3 listopada 2010

Podsumowanie października 2010

Listopad już się zaczął.. czas więc na kolejne podsumowanie moich działań i stanu portfela.

W październiku dużo pisało i czytało się o IPO GPW. Też się dałem namówić. Pisałem o tym tu. Akcji na razie nie mam jeszcze przypisanych na rachunku i pomimo tego, że wiem ile ich dostanę (całe 25 sztuk), liczę je na razie w kolumnie "akcje" w moim podsumowaniu w kwocie 4300zł (100 sztuk za 43zł każda). W następnym podsumowaniu będę mógł już to zrobić poprawnie, jak już wszystkiego będę pewny.

Teraz pozostaje czekać do 9 listopada na pierwsze notowanie akcji i wszystko będzie jasne. Zastanawiam się co zrobię z moim mini pakietem. Jeżeli nie będzie większych spadków na giełdzie, to może potrzymam i zobaczę co się będzie działo z kursem. Może sprzedam w pierwszym dniu, jak się okaże, że GPW dała zarobić np. 15%. Jeszcze nie przemyślałem dokładnie strategii. Jest jeszcze trochę czasu.

GPW to jeden z ruchów w moim portfelu. Następnym ruchem był zakup kolejnych dwóch obligacji Ganta, tym razem o symbolu GNT0912. Odkodowując szybko jego znaczenie, są to obligacje korporacyjne firmy Gant o terminie wykupu we wrześniu 2012 roku. Dlaczego nie dokupiłem GNT0312, którą posiadam już na rachunku? Z tego prostego powodu, że obligację GNT0912 udało mi się kupić za 1012zł, podczas gdy ta pierwsza wyceniana była na 1027,9zł. Zaoszczędziłem więc około 30zł na dwóch obligacjach. Oprocentowanie jest również stałe i tylko o 0,02% niższe niż w GNT0312 - wynosi 10,31%.

Ostatnią ważną sprawą dla mojego portfela było dorzucenie kaski na emisję GPW. Zasiliłem go więc kwotą 4300zł.

Stan na dzisiaj, czyli 3 listopada, wynosi 55681,41zł. W październiku portfel urósł o 346,4zł, co procentowo daje 0,68%. Nie jest to jakaś rewelacja, ale ciągle mozolnie pnę się do przodu, co mnie cieszy! W ujęciu rocznym osiągam na razie stopę zwrotu 7,17%, co również nie powala na kolana, ale z zadowoleniem patrzę, że wyprzedzam lokaty bankowe ;]

Zapraszam również do zapoznania się z zaktualizowanymi wykresami w zakładce Mój portfel.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails