niedziela, 6 czerwca 2010

Moj portfel

Już od jakiegoś czasu oszczędzam pieniądze i staram się je bezpiecznie inwestować. Zgromadziłem trochę ponad 40 tyś zł, lecz jestem jeszcze daleko od celu. Struktura mojego portfela wygląda tak:



W SFI trzymam pieniądze w funduszach pieniężnych (Amplico, BPH, Unikorona). Gotówka leży sobie głównie na rachunku maklerskim. Jestem przyczajony na 200 akcji TPSA pod dywidendę. Niestety już niewiele czasu zostało, żeby nabyć akcje - ostatni dzień kiedy powinno się mieć akcje, żeby dostać dywidendę to 14 czerwca - a TPSA trzyma się mocno. Ostatniego dnia notowań, w piątek, tylko TPSA i Cyfrowy Polsat wyszły na plus, podczas gdy wszystkie inne spółki z WIG20 zaliczyły spadek. Wydaje się, jakby inwestorzy sugerowali się reklamami - i Polsat i TPSA ostatnio atakują nas nowymi kampaniami reklamowymi. Poza tym trzymam w portfelu trochę gotówki, która została mi z różnych wyjazdów.

Jak można zauważyć narazie zakotwiczyłem pieniądze w "bezpiecznej przystani". Aktualnie na rynku nadal trwa korekta. Nie wychylam się więc jeszcze obmyślając plan na inwestowanie po jej zakończeniu. Któryś z następnych postów pewnie o tym będzie.

A tak wygląda aktualnie stan mojego portfela:


Od początku czerwca nastąpił niewielki wzrost o 0,18%, głównie za sprawą wzrostu funduszy i gotówki trzymanej w walucie. Co miesiąc zamierzam również dopłacać do portfela gotówkę. Dopłaty jednak nie będą odzwierciedlane w procentowym wzroście portfela. Chciałbym nadzorować jak procentowo kształtują się wahania portfela spowodowane jedynie poczynionymi inwestycjami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails