środa, 8 września 2010

Podsumowanie sierpnia 2010

Przyszedł czas na podsumowanie sierpnia. Nie będzie to długi post, ponieważ w portfelu nic się nie zmieniło od lipca. Można powiedzieć, że ja również zrobiłem sobie wakacje od zarządzania portfelem. Mogę się jednak pocieszyć niewielkim przyrostem wartości moich inwestycji. W sierpniu portfel powiększył się o 0,66% (kwotowo jest to 329zł) co bardzo cieszy! Zyski z sierpnia podniosły moją roczną stopę zwrotu do 6,88%. Od początku prowadzenia bloga wypracowany zysk wynosi w sumie 1,22%.






W tym miesiącu nie dopłacam nic do portfela blogowego. Poza blogiem nie posiadam praktycznie żadnej wolnej gotówki, więc postanowiłem stworzyć mały fundusz awaryjny na wypadek jakiś niespodziewanych wydatków. Mam nadzieję, że już w przyszłym miesiącu uda mi się odłożyć jakąś kwotę, która w połączeniu z wolną gotówką z bloga będzie mogła być przeznaczona na prywatyzację Giełdy Papierów Wartościowych. Narazie nie miałem czasu zastanowić się nad opłacalnością takiego posunięcia, ale jest jeszcze czas na zastanowienie, bo prywatyzacja jest przewidziana na październik.

Poza prywatyzacją GPW chciałbym również przypatrzeć się jak działają w praktyce ETF'y na WIG20, których notowania mają pojawić się już we wrześniu. Wiadomo, że najlepszą metodą przekonania się jak działa dany instrument jest jego zakup, więc będę musiał na to też poszukać jakiejś gotówki. Całe szczęście, że jeden ETF ma kosztować 1/10 wartości indeksu, więc aktualnie w okolicach 248zł, co nie jest jakąś zaporową kwotą.

Sierpień okazał się okresem zwiększenia ruchu na stronie. Pomału przybywa subskrybentów na kanale RSS, wzrasta liczba odsłon strony i zwiększa się liczba użytkowników. Pojawiły się też pierwsze kliknięcia w googlowym programie adsense. Może zmotywuje mnie to do częstszego pisania postów. Przyznam się, że okres wakacyjny był dla mnie okresem lenistwa;] Mimo tego w sierpniu udało mi się utrzymać częstość wpisów jeden na tydzień, bo powstało 5 wpisów, gdzie najczęściej czytanymi były:

1. Podsumowanie lipca 2010
2. Selenium - optymalne zakładanie zoptymalizowanych lokat
3. Zautomatyzować inwestowanie?

Widzę, że posty, w których podaje wartość portfela cieszą się dużą poczytalnością:) Ja też muszę się przyznać, że z chęcią czytam, jak idzie innym oszczędzająco-inwestującym blogerom, lecz nie każdy niestety chwali się stanem swojego portfela.

Na wrzesień planuję w końcu zająć się tematem automatycznego inwestowania, co miałem już zrobić dużo wcześniej.

4 komentarze:

  1. Czytanie podsumowań jest jednym z fajniejszych postów w każdym miesiącu i widzę że tutaj portfel goni APP a przy moim jest BIG.

    Ile planujesz odłożyć na prywatyzacje GPW?

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tam!:) Żebym miał taki talent do pomnażania pieniędzy i zamiast tyle odłożyć, potrafiłbym tyle zysku wypracować, wtedy rzeczywiście byłby powód do zadowolenia. Oczywiście cieszę się z takiego portfela, lecz ważniejsze są dla mnie zyski z niego a nie jego wielkość. Co do prywatyzacji GPW to jeszcze się nie zastanawiałem, ale na pewno nie wejdę całą możliwą kwotą. Myślę, że max 3000zł.

    OdpowiedzUsuń
  3. No ładnie. Życzę powodzenia. Ja też na swoim blogu, dokonuję podsumowań portfela. Choc idzie mi wolno, pomnażanie oszczędności.

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja też nie pędzę jakoś specjalnie z inwestycjami, ale ciągle się rozwijam, szukam i testuje nowe instrumenty.. a przede wszystkim uczę się dyscypliny i myślę, że powoli zmierzam w dobrym kierunku.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails