środa, 6 października 2010

Podsumowanie września 2010

Czas na kolejne podsumowanie mojego inwestowania i blogowania. Może w większości inwestowania, bo z blogowaniem ostatnimi czasy nie idzie mi za dobrze! Częstość wpisów w moim wykonaniu znacznie spada, co widać od razu po ilości odwiedzin. Nad tym będę jeszcze pracował, na razie skupiam się nad pilnowaniem inwestycji. A w portfelu parę zmian nastąpiło we wrześniu.

Sprzedałem Taurona. Jak na razie po bardzo dobrej cenie, choć widząc to, co dzieje się ostatnio na giełdzie, mniemam, że jest bardzo prawdopodobne, iż Tauron pójdzie wyżej. Narazie jednak mnie to mało interesuje i pewnie nie zainwestuje już ponownie w tą spółkę. Cieszę się ze zrealizowanego kilkunastoprocentowego zysku.

Z mojej testowej obligacji Ganta zostały wypłacone odsetki - czyli rynek Catalyst działa całkiem sprawnie. Ponadto obligację kupiłem za 1003zł (cena obligacji bez prowizji brokera i naliczonych odsetek) a aktualnie wyceniana jest na rynku na ponad 1020zł, więc z jednej obligacji mam aktualnie ponad 20zł wypłaconych odsetek, plus ponad 20zł ze wzrostu ceny obligacji. Nawet przez myśl przeszło mi, żeby sprzedać teraz i odkupić taniej, choć przy aktualnej cenie zysk brutto z odsetek i tak wynosi trochę ponad 10%, więc obligacja jest nadal łakomym kąskiem w porównaniu do oprocentowania lokat.

Pod koniec września próbowałem znów sił w spekulacji na instrumencie go_wig20 na rachunku GO4X. Przypominając jest to rachunek, gdzie możemy grać mikro lotami, gdzie np. jeden tick go_wig20 - oparty o cenę kontraktów terminowych na indeks wig20 - to zaledwie 0,10 zł, więc można bez większego spustoszenia portfela poćwiczyć trochę spekulację!. Niestety nie poszło mi najlepiej - strata około 30zł - bo grałem pod nieprzebicie szczytów z połowy kwietnia. Jak można zauważyć giełda ma gdzieś poprzednie wierzchołki! Dobrze, że blisko ustawiłem stop loss'a i strata jest niewielka. Właściwie to jest cena za lekcję: "Prędzej zobaczysz nowe ekstermum na instrumencie, zgodne z trendem, niż trafisz w zmianę trendu"! Jestem nawet zadowolony z siebie, że tak mało płacę za tak istotną wiedzę!

Pozostałe moje aktywa (lokaty i fundusze) też dały swój zysk we wrześniu. Ogólnie portfel do przodu o 0,92%, co jest, jak dla mnie bardzo zadowalającym wynikiem! We wrześniu nic nie dopłaciłem do portfela.

Co do planów na nadchodzący miesiąc, to z gotówki za Tauron, plus jeszcze coś dopłacę, wezmę udział w ofercie GPW, chyba, że nastąpi jakaś nielada korekta przypominająca krach. Wtedy będę myślał nad innym ulokowaniem pieniędzy, niż w IPO GPW.

Na koniec stan i skład portfela.




2 komentarze:

  1. Hej piszę do Ciebie, ponieważ zaglądam tutaj często i dlatego zapraszam Cię na http://portfele-inwestorow.blogspot.com/ chcesz wziąć udział w projekcie?
    Jeśli tak to pomóż Mi stworzyć listę mailingową, która będzie bardzo pomocna w kontakcie z Wami w tym celu napisz na moja pocztę palacz.dominik@gmail.com ja sobie zapiszę wszystkich chętnych i niedługo podam dalsze informacje dotyczące RANKINGU. Serdecznie pozdrawiam Cashflow88

    Sorka, że tak w komentarzu tak jest najwidoczniej dla wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że już biorę udział w projekcie;] Niech będzie! W końcu już na początku prowadzenia bloga postanowiłem prezentować mój portfel.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts with Thumbnails