czwartek, 2 grudnia 2010

Podsumowanie listopada 2010

Mimo śniegu i mrozu na zewnątrz humor mi dopisuje. A mam ku temu powody. Nawet się nie spodziewałem, że w listopadzie mój portfel urósł o rekordowe 440,7zł, co dało 0,79% wzrost. Myślałem, że będzie coś koło 300zł. A tu proszę!

Nie miałem za dużo czasu w tym miesiącu na zajmowanie się finansami. Właściwie poza akcją ze sprzedażą papierów z emisji GPW nie wykonałem żadnych ruchów. Mimo tego zaliczyłem najlepszy jak do tej pory wynik miesięczny. A to głównie za sprawą wspomnianych papierów GPW, których pozbyłem się gdzieś po pierwszej godzinie notowań inkasując skromne 220zł. Skromne, bo można było jeszcze czekać na więcej w późniejszych godzinach handlu. Kolejne zyski pojawiły się w portfelu dzięki zwyżkom na walutach - spore osłabienie złotego w ostatnich dniach miesiąca - oraz dzięki funduszowi surowcowemu Skarbca, który przytył w tym miesiącu o 2,5% (a było chwilowo 6% na początku listopada). No i standardowo małe, choć regularne zyski, miałem również z lokat w OF i z trzymania gotówki na koncie oszczędnościowym.

W listopadzie dopisałem też do portfela 4300zł, które przeznaczyłem na emisję GPW. Duża część z tego od razu trafiła po redukcji akcji na konto a reszta parę dni później po sprzedaży papierów. Niestety tak sobie przeleżało to do końca miesiąca, bo nie miałem pomysłu co z tym zrobić. Postanowiłem jeszcze trochę poczekać, aż w grudniu dostanę jakąś tam ekstra gotówkę i wpakuję to wszystko w "Lokatę na start" Getin Banku. To chyba teraz jedna z lepszych opcji. Po pierwsze nie trzeba być klientem banku, żeby mieć tą lokatę. Po drugie lokata jest dwumiesięczna, więc nie zamrażam pieniędzy na długo, bo liczę na to, że do lutego (koniec moich lokat w OF i Lokaty na start) rynek zaproponuje lepsze warunki za ulokowanie pieniędzy.

Plany na grudzień mam takie:
1. zastanowić się co zrobić z moimi funduszami pieniężnymi, bo patrząc na oko, nie dają one dużego zysku.
2. głębiej przeanalizować sytuację na rynku i zastanowić się w co inwestować od nowego roku.

Na koniec parę statystyk mojego portfela:

stan: 56122,11
zysk od 01.06.2010: 1802,42 zł (4,03%)
roczna stopa zwrotu: 8,08%

1 komentarz:

Related Posts with Thumbnails